Musik / soul

Soundvenue

Kjartan F. Stolberg

d. 26. okt. 2018

"Lukas Grahams tredje album svinger meget i kvalitet. Visse af sangene er ganske velskrevne, mens andre er totale svipsere. Gospelinspirationen giver visse sange kant, men for mange steder er lyden enten for poleret eller så melodramatisk, at det lyder af selvparodi. Lyspunkterne er heldigvis nok til, at det ender med at være en fin udgivelse - men langt fra det niveau, man bør forvente af landets største popgruppe".

Jyllands-posten

Kasper Schütt-Jensen

d. 26. okt. 2018

"Lukas Graham har succes med et nøje afstemt miks af pop, gospel og R&B ... Her får vi både drama og fantasifuld produktion med en overtændt sanger ved mikrofonen. Det er, som om Lukas Graham har villet bevise, at gruppen mestrer andet end storladne ballader. Og tak for det ... vi må stadig trækkes med enerverende ballader (...) men bandet bevæger sig i overraskende mange forskellige retninger på det aktuelle album. Alsidigheden klæder det succesfulde ensemble, der ganske vellykket flirter med både gospel (...) og R&B".

Politiken

Kim Skotte

d. 26. okt. 2018

"et nyt Lukas Graham album, og denne gang er det velkendte motiv med den nøgne kvinde omgivet af tomme ølflasker koloreret lilla. Omslaget er det samme og titlen 'Lukas Graham' blot tilføjet et '3'. Signalet er klart. Lukas Graham er den samme ægte vare uden ny, smart indpakning ... hvis ikke musikken flytter sig, er der grænser for, hvor mange gange man kan synge om trofasthed i venskab, ærlighed i kærlighed og om aldrig at være helt god nok, men alligevel acceptere sig selv ... Lukas Grahams hjerte lyder stadig mere ægte dunkende end flertallet af hitlisternes durkdrevne hjertemassører ... Lukas Graham holder fast i sin stil og sin sjæl og sit hold af håndvarme svende, men 3'eren lyder, som om det er på tide med nye boller i fællesgryden. En fornemmelse af deja-vu breder sig".

d. 30. okt. 2018

Nikola Nedeljkovic Gøttsche

d. 30. okt. 2018

"omdrejningspunktet for den danske popgruppe Lukas Grahams tredje album, 3 (The Purple Album), hvor tekstuniverset kredser om overgangen fra en forvokset teenagetilværelse, til voksenlivets tyngende ansvar og krav om tilsidesættelse af de umiddelbare lysters drift ... Forsanger Lukas Forchhammer [er] i samme periode blevet far, og så er han - ja, også fyldt 30. Og det er i den spænding, mellem nyfunden rockstjernestatus og nye familieforpligtelser, at det nye album folder sig ud ... På det nye udspil er den umiddelbare tiltrækningskraft imidlertid under opløsning - Grahams kinddans med klicheerne begynder at blive giftig, når den børnede charme bliver til en decideret steril og radioleflende lydarkitektur ... på næsten hele albummet - falder kompositioner på, at de simpelthen ikke er melodisk fængende".