Bøger / skønlitteratur til børn / du er selv hovedpersonen

50 overraskelser i piraternes land

I denne billedbog er du hovedpersonen. Du er en skibsdreng der arbejder på et piratskib, og du skal træffe en række valg, finde papegøjer og til slut finde sørøverskatten. For børn på 5-8 år.

d. 25. nov. 2022

Torben Bråe Olesen

d. 25. nov. 2022

Du starter på en bænk i parken, og du hedder Anton. Du befinder dig pludselig i piraternes land. Du starter på kajen. Hold øje med den lille abe på alle sider, den er en sladrehank, og der er desuden skjult 50 papegøjer i bogen. Kan du finde dem og sørøverskatten? Der er kun en vej til sørøverskatten, så det er vigtigt at du vælger rigtigt hver gang du skal vælge at gå videre til en side. Bagest i bogen er løsninger på billedgåder og opgaver. Hvis du har fundet skatten og Long John Silver, når du frem til parken igen, hvor du(Anton) faldt i søvn.

Tegningerne er humoristiske, indimellem grumme og nærmest uhyggelige. Long John Silver på forsiden kigger Her er virkelig mange ting at holde øje med, og tænke over inden du vælger. Man kan lede efter papegøjerne og tale om abens rolle blandt piraterne. Den vil underholde børn og deres voksne.

Der findes også 1001 ting at finde - i sørøverlandSørøver sjov og Sørøver sjov, som begge er lidt lettereDer findes også 1001 ting at finde - i sørøverland og , som begge er lidt lettere.