Spil / computerspil

10 minute solution

Sportsspil. Workoutprogram hvor man kan vælge mellem boksning, aerobic og træning med forskellige bolde eller hjælpemidler. Det hele med personlig træner.

d. 25. aug. 2010

Maja Ellegaard-Petersen

d. 25. aug. 2010

Wii. Workout-program. Dette program henvender sig til voksne kvinder (og mænd), som gerne vil lave workout hjemme i stuen. Det er ikke svært at anvende, men det appellerer nok mest til kvinder fra omkring 16 år. Sprog: Engelsk. PEGI: 3.

Programmet indeholder flere forskellige muligheder for workout med personlig træner: Boksning og aerobic på flere forskellige niveauer samt træning med forskellige bolde eller frisbee. Man kan også lave en fitness-plan og få programmet til at holde øje med, om man følger den. Foruden den tohånds controller, der er standardudstyr til wii, kan man bruge et balance board. Herved får man mere glæde af de forskellige øvelser. Man kan dog sagtens få en god workout uden. Grafikken er simpel, men fungerer. Lyden består af bokse/hoppe lyde samt lettere monoton musik.

Programmet her sammenlignes bedst med de gammeldags workout videoer, hvor en vært/træner guider gennem nogle øvelser. Dog er programmet her selvfølgelig interaktivt og indeholder flere valgmuligheder.

Programmet er udmærket til at få sig en daglig workout i stuen. Jeg synes ikke øvelser, grafik, lyd eller idé er noget særligt. Men jeg må indrømme, at man har sved på panden efter de ti minutter. Den store fordel ved dette program i forhold til en video er, at den registrerer, om man er aktiv eller om man "snyder" på de hårde steder. Jeg synes, det er et udmærket bud på et køb til større voksenafdelinger på bibliotekerne.

Informationer og udgaver