Spil / computerspil

Adventure time - Finn & Jake investigations

Adventurespil. Oplev det farverige land Ooo, og tag på eventyr med Finn og Jake. Hjælp dem med at opklare mysterier ved at spørg landets indbyggere til råds og få ledetråde til hvad dit næste skridt skal være. Nedkæmp fjenderne med dit sværd og find forskellige ting du kan bruge på den videre færd i opklaringsarbejdet.

d. 19. nov. 2015

Jacob Kobbernagel

d. 19. nov. 2015

Finn og Jake fra Cartoon Networks tager på eventyr i landet Ooo. De taler med landets farverige indbyggere så de bedre kan opklare mysterierne de bliver præsenteret for. Det er sjovt for børn, der er interesseret i mysterier og action/adventurespil, samt fans af tv-serien.

Peg og klik spil med puzzles og actionelementer. Der skal indsamles ting, som bruges undervejs på forskellig vis til at komme videre i spillet. Via samtale med indbyggerne finder man ud af, hvad der videre skal ske og af og til skal man også besejre fjender via kamp for at komme videre. Der er få indstillingsmuligheder og der tilvælges hjælp undervejs hvis man har behov.

Der er action og humor og det er spændende at finde ledetråde ved at snakke med folk. Kampene er dog lidt ensformige. Det grafiske udtryk og sværhedsgraden passer umiddelbart til 6 år og opefter, men da det er på engelsk, skal man være minimum 10 år for at forstå et minimum af samtalerne og dermed finde ud af, hvad man skal foretage sig i spillet. Der er ikon for vold, men uden det er problematisk. Pegi: 7.

Sam & Max - beyond time and space er et pc spil fra 2009 med en hund og en kanin der opklarer mysterier og minder om "Adventure Time - Finn and Jake investigations".

d. 6. nov. 2015

Finn Christiansen

d. 6. nov. 2015

Action-adventurespil med Finn & Jake fra Cartoon Network-serien Eventyrtid i hovedrollerne. For fans af Eventyrtid fra cirka 5 år.

Dette er det fjerde spil, som bygger på Cartoon Network-serien Adventure Time, der på dansk hedder Eventyrtid. Tv-serien har kørt med stor succes i seks sæsoner og den syvende er i skrivende stund på trapperne. For første gang præsenteres verdenen i 3D. De tidligere spil er i stiliseret 2D, præcis som tv-seriens barnlige streg. I nærværende spil finder drengen Finn og hans magiske hund Jake en gammel printmaskine, som printer detektivopgaver ud. Det kan Finn og Jake ikke stå for, så de går i gang med at lege detektiver i den gakkede verden Ooo. Man løser mysterierne som i traditionelle peg-og-klik-eventyrspil, og undervejs skal Finn og Jake også kæmpe mod diverse skurke og uhyrer. Sprog: engelsk.

Eventyrtid er en rigtig sjov serie - både for børn og voksne. Spillet rammer tonen og stilen fra tv-serien fint, til trods for at det hele her er i 3D. Mange af de forskellige medvirkende figurer er kendt fra tv - men man skal lige vænne sig til det engelske sprog. Og det er rigtigt ærgerligt for spillets primære målgruppe, børn fra 5 til 10 år. Opgaver og kampe er ellers tilpas udfordrende for netop målgruppen. PEGI: 7. Ikon for vold. Børn fra 5 år kan dog sagtens være med, især med en forældre ved siden af, som samtidig kan oversætte.

Som nævnt tre tidligere Eventyrtid-spil, hvoraf Adventure time. Explore the dungeon because - I don't know! er det bedste.

d. 10. nov. 2015

Henrik Schou

d. 10. nov. 2015

Finn the Human & Jake the Dog har besluttet sig for at blive detektiver. De løser den ene komplicerede sag efter den anden på deres færd gennem Landet Ooo. For drenge og piger fra 7 år.

Finn og Jake, fra Adventure time-tegneserien på Cartoon Network, er blevet detektiver. Men det er ikke alle, der er glade for de to detektiver, så Finns trofaste sværd kommer på overarbejde. Spillet er et adventurespil med simple actionsekvenser. De to venner skal besøge karakterer og steder fra tegnefilmene for at løse spillets fem sager. Du skal udforske omgivelserne for at finde brugbare genstande og løse puzzles samt interagere med kendte figurer, såsom Lemongrab, Ice King og Princess Bubblegum, hvis stemmer i spillet er de samme som i tegneserien.

Spillet forsøger at fange den gakkede humor, der har gjort tegnefilmene til et kulthit. Når man først har lært den lidt kluntede kontrol, så går det let. Med jævne mellemrum formår spillet faktisk at være rigtig morsomt, men for det meste er oplevelsen på det jævne, uden de store fejl eller problemer. Actionsekvenserne er yderst simple og er nemt overstået. Grafisk er spillet lidt kedeligt. PEGI 7. På engelsk.

Investegations er det fjerde Adventure timeSouth Park - the stick of truth-spil. (Playstation 3) er vist det eneste på bibliotekerne. Nærværende låner kraftigt fra den klassiske adventuregenre og krydrer gameplayet med action og lette rollespilselementer. Spillets brug af et tegnefilms-ophav leder tankerne hen på South Park - the stick of truth (Playstation 3)Investegations er det fjerde Adventure time-spil. Adventure time (Playstation 3) er vist det eneste på bibliotekerne. Nærværende låner kraftigt fra den klassiske adventuregenre og krydrer gameplayet med action og lette rollespilselementer. Spillets brug af et tegnefilms-ophav leder tankerne hen på (Playstation 3).