Spil / computerspil

South Park - the fractured but whole

Adventurespil. Cartman og hans venner begynder en ny leg, denne gang som superhelte, og som den "nye dreng" må du endnu en gang udføre en masse "quest" for at kunne være med i legen.

d. 8. jan. 2018

Finn Christiansen

d. 8. jan. 2018

Adventure. Peg-og-klik-eventyrspil, som foregår i South Park-universet. Bliv en superhelt og red din hjemby fra kriminelle, politi og monstre. Fra 15 år.

Den amerikanske animationsserie South Park startede i tv tilbage i 90'erne, hvor den blev ekstremt populær pga. sin bramfrie, barnlige og satiriske humor. Også i Danmark, hvor serien er vist siden 1997. Dette er en uafhængig fortsættelse af spillet South Park - the stick of truth. Begge spil er 2,5D peg-og-klik-eventyr med RPG-elementer. Spillet starter dagen efter forgængeren. Du spiller The New Kid, der lige er flyttet til South Park, hvor byens unger er delt i to rivaliserende superhelte-fraktioner. Du er med i Coon Friends som styres af Cartman, der er en kendt figur i serien. Igennem historien skal du tæve, prutte og bande løs, for til sidst at afsløre en sammensværgelse, der skal øge kriminaliteten i byen. Sproget er farverigt engelsk.

South Park er en grovkornet omgang - både som tv-serie og i spilform. Er man til sort, pervers toilethumor, så er dette et forrygende morsomt spil. Derudover er plottet ganske godt fortalt og indeholder et tilpas casual gameplay, hvor sværhedsgraden kan indstilles (jo sværere gameplay, jo mørkere er hovedpersonens hudfarve!). Grafik og lyd er præcis som tv-serien og i det perspektiv intet mindre end perfekt. PEGI: 18 med ikoner for grimt sprog og vold. Kan magtes fra 15 år.

Det førnævnte South Park - the stick of truth.

d. 26. apr. 2018

Martin W Hansen

d. 26. apr. 2018

Cartman og hans venner beslutter sig for at lege superhelte, men bliver hurtigt splittede af deres forskellige holdninger til, hvordan deres superhelte-franchise skal køres. For dem der kan lide tv-serien. Fra ca. 16 år og opefter.

Spillets historie fortsætter i store træk direkte fra det forrige South Park-spil South Park - the stick of truth (Playstation 3). Cartman er blevet træt at af lege rollespil, og beslutter sig for at alle børnene skal lege superhelte i stedet. Som spiller styrer man igen den evindelige "nye dreng", og for at kunne deltage, må man optræne helt andre evner end dem man havde i det første spil. Sprog og gameplay er i store træk også som det første spil, med undtagelse af, at Ubisoft har opdateret kampmekanismerne, hvor spilleren denne gang får langt større bevægelsesfrihed.

Hvis man er voksen nok til at håndtere seriens (ofte) meget profane form for humor, er der her næsten en hel sæsons South Park-sjov, og i tilgift et fint rollespil. Fans af serien vil være solgt med det samme. Det nye kampsystem er en tiltrængt fornyelse fra seriens første spil, og samlet set fremstår spillet som en virkelig god efterfølger. PEGI 18 med ikoner for vold og sprog, og det er i særdeleshed sproget der trækker aldersgruppen op over 16 år i min anbefaling.

Som rollespil kan det sammenlignes med spil som Disgaea 5 - completeMario + Rabbids - kingdom battle eller måske endda Mario + Rabbids - kingdom battle, men spillets tone kan kun sammenlignes med forgængeren som dog ikke kom til SwitchSom rollespil kan det sammenlignes med spil som Disgaea 5 - complete eller måske endda , men spillets tone kan kun sammenlignes med forgængeren som dog ikke kom til Switch.