Musik / soul

Soundvenue

Sune Anderberg

d. 20. jan. 2023

"Syv år efter '7 Years' lyder Lukas Graham som en gruppe, der er endt i en musikalsk blindgyde af hurtige hooks og generisk sentimentalitet. '4 (The Pink Album)' kalder på en genopfindelse".

Josephine Andersen

d. 20. jan. 2023

"I grænselandet mellem eminent og ensformigt ... Cirka midtvejs går der velfriseret mor-pop i maskineriet. Først med 'Home Movies' hvor Lukas' stemme blandes med countrysangerinden Mickey Guytons til en sukkersød omgang countrypop, og siden med 'Never Change' og 'One By One', der er udmærkede generiske sange, men som på ingen måde gør noget stort væsen af sig".

Soundvenue

Sune Anderberg

Josephine Andersen

Jyllands-posten

Kasper Schütt-Jensen

d. 20. jan. 2023

"'4 (The Pink Album)' er kriminelt overproduceret - også set i forhold til de tre foregående værker ... Det aktuelle singleudspil, balladen 'Home Movies', er et godt eksempel: Den ellers habile sang sovses så solidt ind i pæn produktion, at det bliver klæbrigt og i bedste fald ligegyldigt ... '4 (The Pink Album)' fremstår i denne form for pænt, for oppustet og alt for kalkuleret".

Kristeligt dagblad

Andreo Michaelo Mielczarek

d. 6. feb. 2023

"Lukas Graham keder bravt ... Soulinspirationen er intakt, selvom helhedsindtrykket på Lukas Grahams tredje album er mere poppet ... Men det er svært at lytte til hele albummet i ét stræk, når følelserne kører på den høje klinge hele tiden. Når sentimentaliteten er lyserød".

Politiken

Simon Lund

d. 20. jan. 2023

"Lukas Graham fører sig skråsikkert frem som en international popstjerne på sit fjerde album. Det har allerede kastet et par hits af sig på Spotify, men på vej til L. A. glemte han at pakke kufferten med den sjæl og charme, der engang gjorde ham til noget særligt ... Det er alt sammen virkelig dygtigt udført og lige efter tidens hit-opskrift, men jeg kan ikke længere høre, at det er Lukas Graham. Det kunne lige så godt være Maroon 5".

Berlingske tidende

Nanna Balslev

d. 23. jan. 2023

"Når Lukas Graham er bedst, er de stadig garant for instant gåsehud ... Men ofte minder sangene på '4 (The Pink Album)' om noget, bandet har lavet før ... Det er godt pophåndværk og smukke sange, men der er aldrig nogle kanter eller modhager i musikken. Og derfor bliver det aldrig bedre end godt og rørende ... Lidt kedeligt og forudsigeligt".

Jyllands-posten

Kasper Schütt-Jensen

Berlingske tidende

Nanna Balslev

d. 23. jan. 2023

"Når Lukas Graham er bedst, er de stadig garant for instant gåsehud ... Men ofte minder sangene på '4 (The Pink Album)' som noget, bandet har lavet før ... Det er godt pophåndværk og smukke sange, men der er aldrig nogle kanter eller modhager i musikken. Og derfor bliver det aldrig bedre end godt og rørende ... Lidt kedeligt og forudsigeligt".

Politiken

Simon Lund

Kristeligt dagblad

Andreo Michaelo Mielczarek

Rasmus Steffensen

d. 24. jan. 2023

"Forchhammers stemme [har] det bedst, når den får noget spændstigt rytmisk materiale at spille bolden op ad ... Det får den bare sjældent på dette album, der hele tiden er på jagt efter det næste store omkvæd med fuld smæk på følelserne frem for at interessere sig for basale ting som dynamik, opbygning og nuancer".

Rasmus Steffensen