Musik / pop

d. 18. juli 2014

Thomas Tiedje

d. 18. juli 2014

Da One Direction gav koncert i Parken, gik der rygter om, at 5 Seconds of Summer var support. Det var de dog ikke, men hver gang storskærmen før koncerten afspillede en video med bandet, skreg de unge piger. Jeg ved det, for jeg var der med min datter, og det var tydeligt at se, at 5 Seconds of Summer er på vej til at blive ligeså populære som One Direction. Modsat 1D er bandets berømmelse fremfor X-Faktor gået over YouTube, og med "rigtige" instrumenter og en post-punket lyd minder 5 Seconds of Summer mere om Busted eller Weezer. Men så er der lige alt det, der gør dem til et boyband: Den unge alder, det gode udseende og de søde tekster. Det som gør, at de går i hjertekulen på mangt et pigebarn og tidligere på året kunne fylde Forum i København.

Gaffa [online]

d. 30. juni 2014

Malena Salvado

d. 30. juni 2014

"Med en gennemsnitsalder på 18 har de det, der skal til. De ser godt ud, synger fint og mestrer tilsyneladende et instrument eller to. Hvad angår de 12 numre på debuten, så er der skruet op for både guitar og trommer, og lyden får således en mere punk/rocket karakter end hos fx kollegaerne i One Direction ... Albummet er overproduceret og sangskrivningen uvedkommende. Devisen fra start synes at have været "vi gør det, vi ved virker". Men spørgsmålet er, om det så også gør det".