Bøger / faglitteratur

180 skridt der fører til stor læselyst og dygtige læsere og giver faglig inklusion, trivsel og mønsterbrydere

I 30 år har Danmark haft mange dårlige læseresultater. På den baggrund har bogens forfatter Ingegerd Jenner Løth udviklet metoden "Level Up," der kan gøre 96% af eleverne på alle årgange til dygtige læsere. For undervisere i grundskolen.

d. 29. juni 2021

Mette F. F Dyreborg

d. 29. juni 2021

"Level up" er metoden, der giver faglig inklusion, stor læselyst, trivsel og selvtillid. Bogen tager fat på didaktiske spørgsmål, der ikke har været belyst i 20 år - Hvad er en dygtig læser? Hvordan bliver den enkelte en dygtig læser gennem skolens undervisning og med hjælp fra biblioteket? Hvordan får vi glade elever der trives, faglig inklusion, stor indre lyst til læsning, læring og skole, og hvordan ændrer vi den negative sociale arv? Disse spørgsmål skal alle læseansvarlige forholde sig til, før der sker den rette udvikling. Bogen er tilknyttet hjemmesiden "gamelaesning.dk," og der medfølger plakater og afkrydsningsark.

En rigtig spændende og interessant bog for dansklærere og andre, der beskæftiger sig med elevernes læsning. Bogen er nem at forstå, og der er tilpas fordeling af teori og praksisvejledning. Det er særligt interessant, at motivationsfaktoren er sat i et gaming-regi, da det kan fange mange elever.

Der findes andre metodebøger om læsning, der giver anvisninger til praksis, fx: Flydende læsning i praksisLæsning og læseundervisning og Læsning og læseundervisningDer findes andre metodebøger om læsning, der giver anvisninger til praksis, fx: Flydende læsning i praksis og .