Film / fiktion til børn / tv-serier

Gepetto news : det værste fra sæson 1

Studieværten, ulasteligt påklædt, præsenterer rimeligt neutralt udsendelsens højdepunkter. Der er faste runder med Babe, som præsenterer musikvideoer; reporteren Michael Lykkegård er altid på pletten; og så er ser også lige Humør Henrik, der gerne driller storebror!

d. 12. jan. 2010

Ulrich Breuning

d. 12. jan. 2010

Gepetto news er satire i venlig og munter, anarkistisk børnehøjde. Som titlen antyder, er der tale om en parodi på en nyhedsudsendelse, hvor løjerne henvender sig til lidt større børn fra 6 år, som gerne hopper med på komedievognen, der fermt kører på et brændstof af lige dele talent, glimt i øjet og tungen lige i munden.

Studieværten, ulasteligt påklædt, sætter sig til rette foran kameraet og præsenterer rimeligt neutralt udsendelsens højdepunkter og kæder indslagene sammen. Der er faste runder med Mester og Svend, og Babe præsenterer musikvideoer, hvor et sandt mesterstykke handler om en mand, der elsker at gå i dameundertøj! Reporteren Michael Lykkegård er altid på pletten, når der for eksempel skal gives præmie til verdens sureste mand, og så er der lige Humør Henrik, der gerne driller storebror og altid selv bliver offer for sine snedige numre. Og i det store pengespil kan man risikere at vinde et par snavsede underbukser!.

Rammen er en klassiske nyhedsudsendelse i tv, og de medvirkende dukker viser, at The Muppet Show bestemt har sat store fodspor i tv-verdenen. Men Gepetto news er også helt, ganske og aldeles sin egen, og skulle man drage en egentlig sammenligning, kunne det være til DR's radiosatire "Rytteriet". Men altså et visualiseret rytteri i børnehøjde og uden direkte referencer til kønslivets mysterier.

Endnu et eksempel på, at DR's underholdning for børn og unge er af fineste karat. Der er virkelig guldklumper at hente, og selv kiksede numre reddes hjem på charmen.